Nissan X-Trail з гібридною технологією. Чи виправдовує він сподівання?
X-Trail - один з найпопулярніших сімейних кросоверів у світі. За три покоління він розійшовся накладом у понад сім мільйонів, а тепер з'явилася четверта генерація, яка має ледь не докорінно змінити уявлення про цю модель, зробивши її не лише практичною, а й дійсно технологічною відповідно до сучасних умов. Цей перспективний автомобіль вже в Україні, і вже пройшов наш редакційний тест-драйв. Чи виправдав він сподівання?
Почнемо з гарних новин, яких «Ікс-Трейлу» останні роки не вистачало. Слідом за Qashqai він отримав гібридну систему e-Power, що складається з акумулятора та силової установки, інтегрованої з бензиновим двигуном зі змінним ступенем стиснення, генератором, інвертором і переднім електромотором потужністю 150 кВт (204 к.с.). Принцип дії цієї силової установки означає, що колеса приводяться в рух лише електромотором, який забезпечує швидку реакцію на натискання педалі акселератора, а бензиновий двигун використовується винятково як генератор енергії. Щось подібне раніше вже реалізувала Honda на CR-V, HR-V, Jazz тощо.
Ба більше, X-Trail отримав ще й «електричний» повний привод e-4orce, який передбачає наявність другого електромотора, встановленого на задній осі, й сукупну потужність системи на рівні 213 «конячок». Виробник стверджує, що система e-4orce має в 10 000 разів швидшу реакцію на зміну зчеплення коліс з поверхнею та розподіл крутного моменту, аніж механічна система повного приводу. Звучить привабливо, погодьтеся?
Та ще й цифри підбадьорюють: розгін до «сотні» у передньопривідного гібрида займає 8 секунд, у повнопривідного - 7 секунд, а споживання пального у комбінованому циклі не має перевищувати 6 л/100 км. Дуже непогано для автомобіля спорядженою масою майже 2 тони (у випадку з повнопривідною версією)!
А тепер погляньте, як новий Nissan X-Trail виглядає - м'язисто, але не надто брутально, стримано, але сучасно. Дійсно, дизайнери відпрацювали як треба. Втім, ще більше захвату від інтер'єру. Він реально крутий, особливо в максимальній комплектації. Тут дуже якісні матеріали, багато шкіри, відчувається увага до кожної дрібниці, чого в X-Trail раніше не було. Це інший рівень сприйняття моделі.
І, звісно, тут дуже багато місця, що є обов'язковим для сімейного автомобіля. Другий ряд має окрему зону клімату, підігріви, порти USB-A та USB-C, шторки на вікнах, масивний центральний підлокітник і можливість зсувати диван аж до передніх сидінь (у діапазоні 22 см). Це не лише для збільшення об’єму багажника, а й для того, щоб полегшити доступ до третього ряду, адже X-Trail може бути не лише 5-, а й 7-місним. Втім, навіть попри величезний кут відкриття задніх дверей (майже 90 градусів) та зсунутий диван, пробиратися на третій ряд дуже незручно, та й місця там відверто небагато. Хіба що для підлітків. До того ж багажника в цьому випадку теж майже не залишиться. Тому треба гарненько подумати, чи потрібен вам той третій ряд взагалі. Якщо ні, отримаєте солідні 485-585 літрів об'єму для поклажі (залежно від версії) та дуже сумнівне з естетичної точки зору рішення - бежеву шторку, яка дещо дисонує з чорною оббивкою багажника.
Окремо варто подякувати творцям X-Trail за організацію простору для водія. Мені особисто дуже сподобалася зручна посадка, гарна оглядовість та два дисплеї - цифрової панелі приладів та мультимедійної системи. А ще, звичайно, велика проєкція на лобове скло. Все це працює злагоджено, інформативно та зручно для сприйняття. І дуже добре, що японці не скотилися у тотальну сенсоризацію, залишивши фізичні кнопки для найнеобхідніших функцій.
Поки повноцінні гібридні X-Trail тільки заходять в Україну, нам випала можливість протестувати версію з м'яким гібридом на базі 1,5-літрового трициліндрового бензинового турбодвигуна (163 к.с., 300 Нм) та варіатора. Фактично це базова силова установка для апологетів класичного приводу від ДВЗ.
Виробник запевняє, що у м'якому гібриді енергія, яка відновлюється шляхом рекуперації під час гальмування, зберігається в літій-іонній батареї та використовується для роботи систем автомобіля, коли двигун вимкнено, а також під час прискорення, завдяки чому крутний момент може тимчасово збільшуватися приблизно на 6 Нм. Таким чином, начебто, ще й зменшується «турбояма». Але це «на папері». А що ж в реальному житті?
Скажімо так: ця силова установка не подарує вам вражаючих емоцій, адже вона створена не для активного драйву, а для спокійного пересування. Треба змиритися з тим, що за необхідності швидко прискоритися з місця, наприклад, виїжджаючи з другорядної дороги, варіатор не завжди встигає за педаллю акселератора, а турбіна «підхоплює» пізніше, ніж хотілося б - піковий момент двигун видає з 2800 об/хв, хоча зазвичай турбоагрегати роблять це до 2000 об/хв. За логікою, ця особливість має компенсуватися електричною складовою м’якого гібрида, але для цього треба, щоб у батареї була накопичена енергія. Якщо її недостатньо, то й ефект не відчуватиметься.
Повторюся, що це стосується лише старту з місця та прискорення з малої швидкості. Коли ж автомобіль вже у русі, коли треба додати у швидкості для обгону чи випередження, жодних проблем з тягою немає - двигун жваво «підхоплює» бажання водія і впевнено робить свою справу. До того ж, працює він без зайвого шуму та без відчутних вібрацій, які часто є проблемою трициліндрових двигунів.
А що стосується витрати пального, то у міському циклі м'якогібридний X-Trail споживає від 9 до 10 л бензину залежно від дорожньої ситуації. На трасі можна отримати навіть 6 л/100 км, а в комбінованому циклі варто розраховувати приблизно на 8 л/100 км. Все в межах дозволеного, як то кажуть.
Не можна не похвалити й тиху, комфортну підвіску, яка ефективно «ковтає» дорожні вади та запобігає надмірним нахилам кузова у поворотах, гарну шумоізоляцію та доволі інформативне кермо. До шасі взагалі питань немає, і тим більше мені хотілося б відчути, на що спроможний цей автомобіль із повноцінним гібридним приводом.
Висновок
Новий Nissan X-Trail без сумніву зробив величезний крок уперед порівняно з попереднім поколінням. Він гарно оснащений навіть у базовій комплектації, особливо якщо йдеться про системи безпеки, ефектно виглядає, комфортний, просторий та практичний.
Єдина порада - м'який гібридний привод є сенс комбінувати лише з базовими комплектаціями (Vista, Acenta), тоді ціна автомобіля (від 1,25 млн грн) відповідатиме тому, що ви отримаєте. Все, що вище в ієрархії комплектацій - тільки з повноцінним гібридом e-Power, нехай навіть моноприводним, але спритнішим та економнішим. За такий варіант треба буде заплатити від 1,5 млн грн, але за ці гроші ви отримаєте від нового X-Trail максимум задоволення.
-
Nissan X-Trail E-Power: 5 головних фішок гібридного кросовера
Гібрид з двома електромоторами та можливістю їзди на електротязі. Варто придивитись до новинки уважніше. ...
AUTOGEEK -
Nissan X-Trail: гармонія і баланс в одному флаконі
Втім, хто справді любить Ікс-Трейл, той одразу зрозуміє, що Ніссан Рог і Ніссан Ікс Трейл це як близнюки з принципово різним характером і поглядом на життя. ...
ТопЖир -
Великі зміни: тест-драйв нового кросовера Nissan X-Trail 2023
Новий Nissan X-Trail повертається до рубаного дизайну, властивого першим двом поколінням моделі. ...
ФОКУС
Nissan X-Trail